Notice: Undefined variable: wmtv_siteurl in /var/www/vhosts/2check.nl/httpdocs/wp-content/plugins/webmaster-tools-verification/webmaster-tools-verification.php on line 39

Notice: Undefined index: page in /var/www/vhosts/2check.nl/httpdocs/wp-content/plugins/webmaster-tools-verification/webmaster-tools-verification.php on line 52

Deprecated: load_plugin_textdomain was called with an argument that is deprecated since version 2.7.0 with no alternative available. in /var/www/vhosts/2check.nl/httpdocs/wp-includes/functions.php on line 5073
Administratiestress? Dit kun je doen! | https://2check.nl
Financieel

Administratiestress? Dit kun je doen!

posted by Michael February 23, 2024

Administratie is van niemand echt een hobby. Toch zijn er verschillende dingen die je kunt doen om het voor jezelf makkelijker te maken. In dit artikel helpen we je op weg: zo heb jij nooit meer administratiestress!

Schakel een expert in

Zeker als je geen zakelijke opleiding gedaan hebt kan je als ondernemer nog wel eens helemaal panikeren van alle fiscale rompslomp die bij een bedrijf komt kijken. Geen idee wat de belastingdienst van je wil en hoe je daar mee om moet gaan? Je kunt een belastingadviseur in Amstelveen raadplegen om je te helpen met alle dingen die jij niet snapt. Zij kunnen je vertellen hoe je het verstandigst omgaat met je omzet.

Besteed het uit

Doe jezelf een plezier en besteed je administratie gewoon bijna in z’n geheel uit aan een boekhouder van bijvoorbeeld www.stolwijkacc.nl, mits je het je kunt veroorloven natuurlijk. Zo houd jij meer tijd over voor de dingen waar je bedrijf daadwerkelijk om draait en dat zou je zomaar eens terug kunnen gaan zien in de omzetten.

Werk met een handige sheet

Als je een beetje handig bent met Excel is het een slim idee om een tabelletje te ontwikkelen waar jij aan het eind van de maand of het kwartaal alleen wat waarden in hoeft te vullen, zodat je het rekenwerk niet zelf hoeft te doen. Kost één dagje wat meer tijd, maar het gaat je in de toekomst ontzettend veel tijd schelen.

Vaste momenten

Kies vaste momenten in de week voor administratie en praktische zaken, bijvoorbeeld steeds het eerste uurtje van je werkdag. Probeer zoveel mogelijk van dat soort dingen in de ochtend te doen, dan heb je nog frisse moed en heb je het vervelendste van de dag al achter de rug.

Zoveel mogelijk direct afhandelen

Probeer zo veel mogelijk zaken direct af te handelen. Stuur na een geleverde dienst direct een factuur, betaal facturen direct en beantwoord de mails meteen als je in de gelegenheid bent om dat te doen. Je bespaart op deze manier ontzettend veel tijd, omdat je niet eerst een half uur bezig bent met het terugzoeken van mails en facturen wanneer je in je vaste administratiemomentje zit. Administratie is en blijft van niemand een hobby, maar er zijn verschillende manieren om het jezelf een stuk makkelijker te maken. Bel bijvoorbeeld eens een administratiekantoor op om te kijken wat ze voor je kunnen betekenen!

Gerelateerd

Leave a Comment